Zeeman

De Zeeman Groep exploiteert meer dan 1050 Zeeman textielSupers in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk en Luxemburg. Het hoofdkantoor en het distributiecentrum zijn gevestigd in Alphen aan den Rijn. Van daaruit worden alle winkels enkele malen per week bevoorraad. Het assortiment bestaat voor het grootste deel uit textiel en basiskleding voor het hele gezin. Naast het basisassortiment voert Zeeman een wisselend assortiment niet-textielproducten. Dat de discountformule bij de consument goed aanslaat, blijkt uit het feit dat de winkels jaarlijks 60 miljoen klanten op bezoek krijgen uit alle lagen van de bevolking. Zeeman biedt elke week nieuwe producten en brengt ze onder de aandacht met opvallende reclameacties. Zeeman heeft na een uitgebreide bureauoriëntatie Studio Kluif gekozen om het geheel nieuwe verpakkingsbeleid te ontwikkelen. Momenteel werkt Kluif aan meerdere assortimentsgroepen.

Zeeman

verpakkingsmethodiek, 2009

Zeeman

handy box verpakkingslijn, 2009

Zeeman

folie/bakpapier verpakking, 2009

Zeeman

breigaren verpakking, 2009

Orde in de wirwar. Als onderdeel van de totale herziening van het verpakkingsbeleid vroeg Zeeman Kluif orde te scheppen in het uitgebreide brei- en naaigaren -segment. Evenals bij de rest van de verpakkingslijnen gold hier dat de belangrijkste kernwaarde van Zeeman – ‘goed-koop’ – duidelijk herkenbaar moest blijven. Het resultaat is een smaakvolle, ultraheldere verpakkingslijn met een typografische vondst als prominente eyecatcher. Vorm en functie gaan hand in hand. En laten we eerlijk zijn, is dat niet precies het doel van een goede verpakking? Informeren en verleiden.

Zeeman

breinaalden verpakking, 2009

Zeeman

panty verpakkingslijn, 2011

Zeeman

commercial breigaren, 2013

Zeeman breigaren commercial met Studio Kluif packaging. Commercial concept en ontwikkeling door Persuade.

Zeeman

goed magazine, 2013