Stella Den Haag

Stella Den Haag is een jeugdtheatergezelschap in Den Haag. Onder artistieke leiding van Hans van den Boom maakt Stella Den Haag voorstellingen voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar. De voorstellingen die Hans van den Boom zelf schrijft en regisseert, wekken al jaren ontroering en verwondering bij jeugd en volwassenen. Met alle projecten zoekt Stella Den Haag naar manieren om iets teweeg te brengen bij het publiek. Dat kan toneel zijn, maar ook beeldende kunst, film en muziek of een combinatie van dit alles. Ieder seizoen maken nieuwe theatermakers een voorstelling in het Stella Theater. Studio Kluif is verantwoordelijk voor de vormtaal, huisstijl, uitnodigingen, website en andere uitingen van Stella Den Haag.

Stella Den Haag

de vuurvogel, 2012

Stella Den Haag

stella den haag jaarverslagen, 2012

Stella Den Haag

zinder festival, 2012

Het Zinder festival 2012, 'Een duik in het diepe' is een verrassende reis langs de grenzen van de verbeelding. Voor iedereen van 8 jaar én ouder! Enthousiaste theatermakers, beeldend kunstenaars en vormgevers duiken in het diepe. Samen werken ze aan nieuwe, spannende en vreemde creaties. Er ontstaat zo een verrassende reis langs de grenzen van de verbeelding. Van korte voorstellingen tot interactieve installaties. Zinder 2012 is een reis naar het onbekende, een kennismaking met nieuwe sensaties, 'Een duik in het diepe'.

Studio Kluif ontwikkelde voor Zinder de guerilla marketing campagne. 

Stella Den Haag

‘vuil kind’, 2011

Stella Den Haag

zinder festival, 2011

Deze editie van het Zinder Festival heeft als thema symbiose. Studio Kluif heeft alle communicatiemiddelen voor het Zinder Festival ontwikkeld. Omdat er geen geld was voor een dure mupi campagne heeft Kluif juist voor het tegenovergestelde gekozen. Op het eerste gezicht lijken de uitingen eenvoudige opgeplakte printjes met boodschappen te zijn. Kreten als "Joep 50!" en "Wie heeft mijn kat gezien?". Schijn bedriegt echter, de boodschappen hebben een vervreemdende twist. De symbiose beelden die Kluif heeft ontworpen zijn door de gehele stad Den Haag zichtbaar geweest.

Stella Den Haag

corporate identity, 2009

Studio Kluif heeft een logo ontwikkeld dat alle uitingen van jeugdtheatergezelschap Stella overkoepelt en verbindt. Zo is de afzender in één oogopslag duidelijk, ondanks de grote variatie in beeldgebruik. Het s-vormige 'lint' loopt letterlijk dwars over alle producties. Verder is handig gebruikgemaakt van grote persformaten waardoor – zonder kostenverhoging – een zeer kleurrijke huisstijl is ontstaan. Ook is Kluif geestelijk vader van ‘Stella', een sokpop in s-vorm die op allerlei onverwachtse plaatsen opduikt. De kleuren van het logo en de portretten van 'Stella' rouleren door het huisstijldrukwerk.

Stella Den Haag

programma 'de jonge matthäus', 2009