Kunstenaars & Co

Kunstenaars & Co is een landelijke organisatie met als missie kunstenaars te helpen om economische zelfstandigheid te verwerven door uitoefening van hun kunstenaarschap. Dat doen ze met een uitgebreid professionaliseringsaanbod: cursussen, workshops, persoonlijke begeleiding, werkervaringsmogelijkheden, evenementen en lezingen, websites en ‘De Kunstenaarslijn’. Studio Kluif verzorgt de cursusbrochure van Kunstenaars & Co, heeft voor het terugkerende evenement ‘Startfactory’ de vormtaal ontwikkeld en de ‘Bel Co’ campagne bedacht. In 2007 ontwierp Studio Kluif een ‘reversible’ jaarverslag, dat na het omvouwen van de pagina’s kan worden getransformeerd in een kunstcatalogus.

Kunstenaars & Co

direct mailing ‘open your mind’, 2007

Een mailing om beginnende kunstenaars te stimuleren een ‘carrière coaching programma’ te volgen. De envelop heeft een perforatielijn over het portret van de kunstenaar, zodat het openen van de envelop letterlijk het openen van het hoofd is.

Kunstenaars & Co

logo ‘co’, 2007

Co is een call center waar kunstenaars terecht kunnen voor specifieke informatie en algemene ondersteuning. Studio Kluif ontwierp als publiciteitsmiddel voor deze nieuwe dienst een ‘mobiele telefoon sok’. De sok heeft een handig label met daarop het telefoonnummer van Co altijd binnen handbereik.

Kunstenaars & Co

giveaway ‘mobile sock’, 2007

Kunstenaars & Co

‘reversible jaarverslag’, 2007

Reversible trui, reversible jas, reversible slaapzak... reversible jaarverslag! Studio Kluif ontwierp een reversible jaarverslag voor Kunstenaars & Co. Het verslag heeft een zakelijke kant die sober is vormgegeven en een kunstenaarskant in de vorm van een frisse kunstcatalogus. Na het lezen van het zakelijke deel kun je de pagina’s keren en het verslag transformeren in een catalogus. Een jaarverslag met een tweede leven!

Kunstenaars & Co

logo ‘startfactory’, 2006

Startfactory evenementen vinden veelal plaats in leegstaande fabrieken. Daar organiseert het Startfactory team ontmoetingen tussen kunstenaars en potentiële klanten en tussen kunstenaars onderling. Tijdens de evenementen zijn er workshops, speed coaching sessies, optredens, etc.

Kunstenaars & Co

tape en poster, 2006

Kunstenaars & Co

pakpapier, 2006