Fatboy

Er was eens een ontwerper uit Golla (Finland) die Jukka Setälä heette. Terwijl hij een 21e-eeuwse zitzak aan het ontwerpen was, luisterde hij naar de edgy tunes van Fatboy Slim (nee, echt!). Hieruit kwam een extra grote zitzak van de hoogste kwaliteit met een groot ondeugend merkje aan de zijkant voort. De originele Fatboy® was geboren. In 2002 adopteerde Nederlander Alex Bergman deze schattige oversized 'baby' met veel plezier. Hij zag meteen een grote toekomst in het vooruitzicht, en startte het merk Fatboy® op. Al vanaf het moment dat de zitzak in 2002 op de Nederlandse markt werd gebracht verkoopt het ontwerp van Fatboy® zeer goed. Binnen 9 jaar heeft Fatboy® land na land succesvol veroverd zonder voodoo of doortrapte marketingtrucjes te gebruiken. Het enige trucje was, en is nog steeds, om Fatboy® altijd als een algemeen geaccepteerd merk te behandelen en kansen alleen aan te grijpen als het goed is voor Fatboy®. En nu.. is de Fatboy®-stamboom niet meer te stoppen! Gigantische lampen, übergrote paraplu's, betoverende hangmatten en outdoor kroonluchters, allemaal ontworpen in de naam van een wonder-fuller leven. Verkopen in meer dan 50 landen en in ieder continent, én een afdeling in Amerika.

Fatboy

plat-o zigzagfolder, 2018

Fatboy

Plat-o tafelcollectie verpakkingslijn, 2018

Studio Kluif en het Nederlandse designmerk Fatboy delen een lange geschiedenis. In dit geval ontwierp Studio Kluif het verpakkingsassortiment voor de nieuwe Fatboy bijzettafelset, de Plat-o. De tafels worden in verschillende kleuren geproduceerd. Voor elke gekleurde tafel bedacht Kluif een sterk beeld. De tafels zijn gefotografeerd in verschillende interieurs waarbij achtergrond en voorgrond verrassend samenwerken!

Fatboy

beursstand maison & objet, 2018

Studio Kluif heeft, in samenwerking met Fatboy en Creathings, de Fatboy beursstand voor Maison & Objet 2018 in Parijs ontwikkeld. Tijdens Maison & Objet, het twee jaarlijkse woon- en designevenement in Parijs, presenteert de volledige interieurbranche zijn nieuwste collecties.

Fatboy

Lamzac verpakking, 2017

Fatboy's Lamzac wordt verkocht in een grote verscheidenheid aan kleuren. Het produceren van afzonderlijke dozen voor elke kleur is kostbaar. Kluif kwam met een eenvoudige maar efficiënte oplossing. Een groot venster in de doos laat de kleur zien die erin zit. Daarnaast kunnen klanten het materiaal voelen zonder de doos te openen.

Fatboy

product brochure, 2017

Fatboy

xmas cooper cappies, 2017

Fatboy

xmas treetopper, 2017

Fatboy

product brochures, 2017