013 Poppodium Tilburg is ontstaan uit de fusie tussen Noorderligt, de MuzieKantenWinkel en de Bat Cave. Deze fusie heeft Tilburg een magnifieke popzaal opgeleverd die internationaal bekend is en in tien jaar meer dan 2,3 miljoen bezoekers heeft getrokken. Na meer dan tien jaar gebruik te hebben gemaakt van het bekende ‘013 beertje’ heeft 013 besloten dat het tijd werd voor een nieuwe strategie. Na het gebruik van de kleur zwart als basiskleur voor alle communicatie wordt het tijd voor een kleurrijker 013 om zodoende het veelzijdige karakter van 013 te tonen. Het nieuwe logo en de grafische stijl toont een meer open poppodium, een podium voor iedereen.
013 Poppodium
013 Poppodium
campagne ‘dit is mijn 013’, 2010
Het nieuwe open karakter van 013 toont de betrokkenheid van 013 met haar bezoekers. Het programma-aanbod en de bezoekers maken samen 013. Dit gegeven is vertaald in de ‘Dit is mijn 013’ campagne. Bezoekers kunnen hun eigen gepersonaliseerde poster maken, waarin ze, naast zichzelf, hun favoriete muziek tonen.
013 Poppodium
mokken ‘stars talk’, 2010
Of je nu een hip-hop-, metal- of dancefanaat bent, 013 heeft het. Wat alle bezoekers gemeen hebben is hun liefde voor muziek. Met deze gedachte maakte Studio Kluif een 013 giveaway, de ‘stars talk’ mokken.