Studio Kluif wint internationale ontwerpwedstrijd

Om de nieuwe visuele identiteit van de Zuid-Koreaanse regering te vieren heeft het Ministerie van Cultuur, Sport & Toerisme besloten om een speciale publieke tentoonstelling te organiseren. 50 designbureau’s vanuit de hele wereld zijn benaderd om 2 grafisch ontwerpen te maken. Eén ontwerp dient een grafische vertaling van het land van herkomst te zijn en het andere ontwerp een grafische vertaling van hun eigen interpretatie van Zuid-Korea. Michel de Boer van MdB Associates in Nederland + Wang Studio in Shanghai, verantwoordelijk voor de Nederlandse selectie van bureau’s, heeft Studio Kluif gevraagd om Nederland te vertegenwoordigen.

Studio Kluif benaderde deze opdracht vanuit een totaal andere hoek dan men zou verwachten van een identity project. Ze besloten om een verpakking te ontwerpen voor beide naties, resulterend in twee grote dozen. Het ontwerp bestaat uit een typisch ontwerp in de vorm van een infographic, een sterk branding symbool, een gedicht dat de ziel van het volk vertolkt en op de bovenzijde van de doos, het motto van elk land. De vijftig inzendingen werden tentoongesteld op 15 augustus tijdens de viering van het 70-jarig jubileum van de Koreaanse onafhankelijkheid. Voor de IDC Eeum Design Connects 2015 in Gwangju werd een speciale internationale jury gevormd om van de 50 internationale inzendingen de drie beste inzendingen te kiezen. Studio Kluif is tot een van de winnaars uitgeroepen. Op uitnodiging van het Koreaanse ministerie zullen oprichters Paul Roeters en Jeroen Hoedjes de prijs in ontvangst nemen tijdens de opening van de IDC Eeum Design Connects 2015.

Studio Kluif wins international design contest