Kluif scoort 2 Bonk nominaties!

Voor de Bonk 2022 is Studio Kluif maar liefst 2 maal genomineerd. De Alzheimer Nederland Kerstcampagne is genomineerd voor een Bonk in de categorie marketingcommunicatie, en de case Beet Vishandel is genomineerd in de categorie design. De feestelijke uitreiking van de Bonken vindt plaats op donderdag 15 september. Hopelijk gaat Kluif op naar de volgende Bonken!

Alzheimer Nederland Kerstcampagne genomineerd!
De Alzheimer Nederland Kerstcampagne die Studio Kluif in nauwe samenwerking met Alzheimer Nederland heeft ontwikkeld is genomineerd voor een Bonk.

Voor de kerstviering van 2021 introduceerde Alzheimer Nederland de Herinneringen Kerstbal. Een product met betekenis om met elkaar de dierbaarste herinneringen van het afgelopen jaar te delen én deze te vereeuwigen. Een persoonlijk en waardevol kerstcadeau om te geven of om zelf een nieuwe kersttraditie te starten. Hiermee steunde je ook nog eens het goede doel, want van iedere kerstbal ging 3,50 naar Alzheimer Nederland.

Herinneringen zijn misschien wel je kostbaarste bezit. Iets dat voor veel mensen zo vanzelfsprekend is, maar helaas weten ze bij Alzheimer Nederland als geen ander dat dat niet het geval is. Eén van de schrijnende ziekteverschijnselen van dementie is het verliezen van je herinneringen en daarmee jezelf en elkaar. Alzheimer Nederland wilde iets creëren waarmee ze mensen echt even stil konden laten staan bij de waarde van herinneringen. Het maken van herinneringen en ze delen met elkaar.

Door dit te koppelen aan de kerstmaand waarin we met elkaar extra stilstaan en familie en dierbaren elkaar wat meer opzoeken, kwamen we uit op de Herinneringen Kerstbal. Hiermee kan een nieuwe kersttraditie gestart worden door een moment te creëren waarop je even stilstaat met elkaar bij de herinneringen van het afgelopen jaar.

Studio Kluif heeft in nauwe samenwerking met Alzheimer Nederland deze glazen Herinneringen Kerstbal ontworpen. Daarnaast was Kluif verantwoordelijk voor de vormgeving van de verpakking en werd een complete marketingcampagne opgezet met o.a. advertenties, social media en een televisiecommercial. De productie van de commercial was in handen van ICP (I Care Producties).

Beet Vishandel genomineerd!
Beet Vishandel is een nieuw initiatief van Studio Kluif en de Utrechtse woonwinkel Oudegracht 314. ‘Beet’ biedt prachtige keramische zeevissen aan die gebruikt kunnen worden als wanddecoratie.

De vissen worden met de hand gemaakt in Italië. Met de viscollectie van ‘Beet’ kun je je eigen unieke wanddecoratie samenstellen. Prachtig voor in de woonkamer, keuken, restaurant of badkamer. De vissen zijn ook geschikt voor gebruik buiten, rondom het zwembad of in de veranda.