Jump to Navigation

Studio Kluif

Indiebrewery wint Marking Award

17/11/2020

Na het winnen van een gouden pentaward 2020 is Indiebrewery wederom in de prijzen gevallen. Deze keer heeft het Indiebrewery project een Shanghai Marking Award gewonnen. Marking Awards is een initiatief van het FBIF (Food & Beverage Innovation Forum). Marking Awards is een global design contest voor voedsel- en drankverpakkingen. Marking Awards wordt sinds 2016 in Shanghai georganiseerd.

Kijkwijzer door Kluif

29/10/2020

Studio Kluif heeft een nieuw concept ontwikkeld voor Kijkwijzer.
Kijkwijzer informeert ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen.
De identiteit van Kijkwijzer is inmiddels al 20 jaar onveranderd in gebruik en daardoor gedateerd. Ondanks dat Kluif deze pitch niet winnend heeft afgesloten zijn wij trots op het resultaat. Wat ons betreft mag het gezien worden! Studio Kluif heeft ervoor gekozen het alombekende ‘character met oog’ nog meer te vereenvoudigen. In de versie van Kluif blijft alleen het oog over. De animatie die in samenwerking met Harold Goldman (Monkeytree) tot stand is gekomen laat zien dat alleen met het grafische oog tal van emoties uitgebeeld kunnen worden.

KIJKWIJZER Animatie

Kluif wint Bonk!

2/10/2020

We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk zijn de Bonken uitgereikt. De Bonk is dé Brabantse designprijs. Studio Kluif heeft een Bonk gewonnen met het communicatieconcept voor bibliotheek en cultuurcentrum Babel. Het Babel concept is in samenwerking met Arthur en Brent tot stand gekomen. De uitreiking vond plaats in het Klasse Theater in Tilburg. De uitreiking was ook te volgen via een livestream.

Verslag van het juryrapport:
‘Deze case sprong er in eerste instantie uit door de prachtige, pakkende vormgeving. Mooi, stijlvol, herkenbaar én passend bij de branche. Ze hebben de kans gegrepen om weg te blijven van het oubollige en tegelijkertijd een nieuw merkverhaal neer te zetten waarbij heel verschillende identiteiten bij elkaar gebracht worden. De doelgroepgerichte aanpak resulteert in pakkende oneliners met effect. Dat is de reden dat de bonk in de categorie Corporate Communicatie gaat naar de inzending Babel, van Studio Kluif en Arthur & Brent voor opdrachtgever Babel.’

Namens de vakjury,
Marieke van Bommel

BABEL LOGO ANIMATION

3x prijs voor Studio Kluif tijdens Pentawards 2020

25/9/2020

Studio Kluif behoort dit jaar, met het winnen van 2x goud en brons, tot de top van de Nederlandse prijswinnaars bij de Pentawards 2020. Naast drie awards werd het design voor BrandLoyalty genomineerd voor de People’s Choice Award. De Pentawards is de grootste en meest prestigieuze packaging design award in de wereld. Van de duizenden inzendingen uit 60 landen verspreid over 5 continenten slaagde Studio Kluif erin om door de selectie te komen en deze awards te winnen.

Studio Kluif celebrating 3 Pentawards, Covid-19 proof!

Storytelling by Kluif

22/9/2020

Studio Kluif heeft een lezing verzorgt over het onderwerp Storytelling tijdens het House of Leisure Partner event.
Het thema Storytelling is een methode die je op verschillende manieren kunt inzetten. Vooral in de Leisure sector kan Storytelling het verschil maken. Tijdens dit partnerevenement wordt het publiek geïnformeerd en geïnspireerd over hoe je Storytelling binnen je eigen organisatie kunt gebruiken. Andere sprekers tijdens dit event waren o.a. contentexpert Cor Hospes, conceptleider van de Efteling Olaf Vugts en Erwin Verkuijlen van DPG Media. Paul Roeters heeft namens Studio Kluif gesproken over de rol van Storytelling tijdens het Nationaal Evenement Jheronimus Bosch 500.

State of Football

22/9/2020

State of Football heeft Studio Kluif geselecteerd om haar nieuwe ideniteit te ontwikkelen. State of Football onderscheidt zich door het ontwerpen en ontwikkelen van complete collecties voor voetbalclubs. De collecties van State of Football bestaan uit kleding, ballen, tassen en voetbalaccessoires. State of Football werkt voor Europese topclubs zoals: Paris Saint-Germain, Real Madrid, Liverpool en Barcelona maar ook voor ‘kleinere’ clubs ontwikkelt State of Football productlijnen.

VOTE FOR KLUIF!

10/9/2020

BrandLoyalty-project geselecteerd voor The People’s Choice Award!

Studio Kluif is 3 keer genomineerd voor The Pentawards 2020. Een van onze inzendingen, de BrandLoyalty-case, is genomineerd voor The People’s Choice Award. Bij de People’s Choice Award stemt het publiek op hun favoriete verpakkingsontwerp uit een selectie van 10 inzendingen. De stemming vindt plaats op de Pinterest- en Instagram-accounts van The Pentawards gedurende een week van maandag 14 september tot zondag 20 september middernacht. Het winnende ontwerp dat het meest geliefd is bij het publiek, wordt bekendgemaakt tijdens de online Gala Ceremonie op 24 september en krijgt een Pentawards-trofee.

Ga naar deze Instagram pagina van de Pentawards en geef ons die like!

Trouwens… Kluif ontving nog twee nominaties in de categorie Other Markets en de Beverages categorie. De Pentawards is sinds 2007 uitgegroeid tot de grootste en meest prestigieuze packaging design award ter wereld. Uit de duizenden inzendingen uit 60 landen verspreid over vijf continenten slaagde Studio Kluif erin om door de selectie te komen.

3 Nominaties Pentawards 2020

2/6/2020

Studio Kluif is 3 keer genomineerd voor The Pentawards 2020.
Twee nominaties in de Other Markets categorie en één nominatie in de categorie Beverages. De Pentawards is sinds 2007 uitgegroeid tot de grootste en meest prestigieuze packaging design award ter wereld. Uit de duizenden inzendingen die van over de hele wereld werden ingestuurd is Studio Kluif er in geslaagd door de selectie te komen. In juli weten we meer… fingers crossed.

KLUIF_PENTAWRDS.mp4

Kosteloos brainstormen met Studio Kluif

5/5/2020

Na het vallen van ‘de onzichtbare bom’ daalt het stof langzaam neer. Voor iedereen is er een onzekere periode aangebroken. De impact van deze crisis op ons dagelijks leven én werken is enorm.

Het woord crisis heeft een negatieve lading terwijl de oorsprong, het Griekse werkwoord krinomai zoveel betekent als beslissen; ‘het moment van de waarheid’. Een crisis biedt ook nieuwe kansen. Starten met een ‘wit vel’ en dit opnieuw inkleuren kan een prachtig proces zijn.

Voor welke beslissingen komen we zoal te staan? Hoe kunnen we onze nieuwe collecties onder de aandacht brengen als fysieke beurzen niet meer doorgaan? Hoe ziet het nieuwe winkelen eruit? Hoe hou je contact met je relaties? Wat verandert er door deze crisis voor mensen en welke producten en/of diensten sluiten hier naadloos op aan?

We zullen onszelf op veel vlakken opnieuw moeten uitvinden. Studio Kluif wil hierbij helpen. We bieden de gelegenheid met ons, op afstand, te brainstormen over het nieuwe nu. Laat ons weten waar je tegen aanloopt en welke nieuwe uitdagingen je tegenkomt. Maak gebruik van onze ervaring met een breed scala aan type klanten. Een brainstormsessie die we kosteloos aanbieden omdat meedenken en samenwerken nu eenmaal in ons DNA zit.

Als u een afspraak wil inplannen stuur dan een mail naar info@studiokluif.nl of bel +31(0)73 6230707.

Studio Kluif wint Bommelerwaard pitch

4/5/2020

Het zuidwestelijk deel van Rivierenland wordt gevormd door de Bommelerwaard. Deze streek wordt ook wel Riviereiland genoemd. Dat komt doordat dit gebied is omringd door de Waal en de Maas. Het eiland heeft veel bezienswaardigheden waaronder legendarische kastelen en vele kunstgaleries. Studio Kluif heeft unaniem de pitch gewonnen om de communicatie voor dit gebied te ontwikkelen. Een smaakvolle identiteit die aansluit bij het verhaal en de sfeer van deze regio.

  • Show More
  • Nederlands
  • English
  • Werk
    • Type werk
      • Annual reports
        Books
        Campaign
        Corporate identity
        Fashion
        Graphic design
        Packaging
        Posters
        Products
        Video
    • Klanten
      • 013 Poppodium
        32|64|90
        AB Inbev
        Alex Vermogensbeheer
        Amnesty International
        Amoy Asian food products
        Amsterdam ArenA
        Anthurium
        ArtLab
        ASML
        Babel Den Bosch
        Bartavelle
        Bas Meeuws
        Bekking & Blitz
        BIS Publishers
        Bitsing
        BKKC
        Black
        Blockheads
        Blokker
        Blonde Poulain
        Bloom Coaching & Support
        Bloomdale eyewear
        Bolletje Wol
        BrandLoyalty
        Bruna
        BSB
        Bureau Babel
        Byromeo
        Carpoint
        Cook&Co
        Coppa
        Creall
        Creatie
        Da Pizza
        Danshuis Station Zuid
        De Euforij
        De Gruyter Fabriek
        De Muzerije
        De Parade
        De Tegel bv
        Den Eelder
        Detron
        Develab
        Dordrecht 800 jaar
        Drukkerij Tielen
        Eager Beaver
        Ensior
        Equal
        Fatboy
        FC KLUIF
        Floretail
        Food Valley NL
        Gemeente Amstelveen
        Gemeente Den Bosch
        Gemeente Ede
        GiGi
        Goedhart bakker
        Guy Leclef
        Halfords
        Hans Meertens
        HAS Hogeschool
        Heinz
        HEMA
        Het Web
        Holla Poelman Van Leeuwen Advocaten (HPLA)
        Indiebrewery
        Intertoys
        Intratuin
        IXXI
        Jheronimus
        Jheronimus Bosch 500
        Jilly & Mitch
        JUMP!
        Kek Women
        Koningstheateracademie
        Kunstenaars & Co
        Kurvers Frencken Advocaten
        Kwantum
        LEF magazine
        Leontine Hagoort
        Lindustry
        Loeze
        Malmberg
        Maria
        Mees
        Ministerie van VROM
        MisterDesign
        Mother Burger
        MTV Networks
        Nedap
        Newrulez
        Nimus
        Noordbrabants Museum
        November Music
        Nsecure
        O!BOY!
        Office Factory
        OHRA
        Oilily
        Omron
        On That Ass
        Onora
        Oorproeven
        Pallet
        PEP
        Pet Stuff
        Pets Place
        Playlab
        Pleyade
        Plint
        Porsche
        Portretnet
        Primafoon
        Printman
        Rags for Girls
        ReklameTeam
        Republic of Korea
        Ricoh
        Rivierenland
        Singer Laren
        Sixty Degrees
        Sleegers Verpakking
        Southbank Watson Outfitter
        Sprangers bouwbedrijf
        Stella Den Haag
        Strepponi
        Studio Kluif
        Suns
        Suominen
        Tennisvereniging Wolfsbosch
        The Black Label
        Trust
        TuttiFoodi
        Uitgeverij de Geus
        Uitgeverij Snor
        Uncle Orange
        Unplug Revolution
        Urban Goals
        Van Eck & Van Sterkenburg
        Van Gogh Brabant
        Verdel
        Verkadefabriek
        Vincents Tekenlokaal
        Visit Flevoland
        Vrumona
        Wijn Verlinden
        Woollight
        Xenos
        Xpooos
        Xsentials
        Zeeman
        Zena vuurwerk
        Zizzz
  • Nieuws
      • 2020
        • november 2020
        • oktober 2020
        • september 2020
        • juni 2020
        • mei 2020
        • maart 2020
      • 2019
        • oktober 2019
        • september 2019
        • augustus 2019
        • juni 2019
        • mei 2019
        • april 2019
        • maart 2019
        • februari 2019
      • 2018
        • september 2018
        • juni 2018
        • mei 2018
        • april 2018
        • februari 2018
      • 2017
        • oktober 2017
        • september 2017
        • mei 2017
        • maart 2017
        • februari 2017
        • januari 2017
      • 2016
        • november 2016
        • oktober 2016
        • september 2016
        • augustus 2016
        • juli 2016
        • juni 2016
        • mei 2016
        • februari 2016
        • januari 2016
      • 2015
        • december 2015
        • november 2015
        • september 2015
        • augustus 2015
        • juli 2015
        • juni 2015
        • mei 2015
        • april 2015
        • maart 2015
        • januari 2015
      • 2014
        • oktober 2014
        • september 2014
        • juli 2014
        • juni 2014
        • april 2014
        • maart 2014
        • februari 2014
        • januari 2014
      • 2013
        • december 2013
        • november 2013
        • oktober 2013
        • september 2013
        • augustus 2013
        • juli 2013
        • juni 2013
        • mei 2013
        • april 2013
        • maart 2013
        • februari 2013
        • januari 2013
      • 2012
        • december 2012
        • november 2012
        • oktober 2012
        • september 2012
        • juli 2012
        • juni 2012
        • mei 2012
        • april 2012
        • maart 2012
        • februari 2012
        • januari 2012
      • 2011
        • december 2011
        • november 2011
        • oktober 2011
        • september 2011
        • juli 2011
        • juni 2011
        • mei 2011
        • april 2011
        • maart 2011
        • januari 2011
      • 2010
        • oktober 2010
        • augustus 2010
        • juli 2010
        • april 2010
        • maart 2010
        • februari 2010
        • januari 2010
      • 2009
        • december 2009
        • november 2009
        • oktober 2009
        • september 2009
        • juli 2009
        • juni 2009
        • mei 2009
        • april 2009
        • maart 2009
      • 2008
        • december 2008
        • oktober 2008
        • september 2008
  • Awards
  • Publicaties
  • Profiel
    • Kluif is life
    • Wie wij zijn
    • Visie
    • Methodiek
    • Contact en adres

Contact
Studio Kluif
De Gruyter Fabriek
Veemarktkade 8
5222 AE 's-Hertogenbosch
The Netherlands

T 0031 (0)73 6230707
info@studiokluif.nl

Jobs
At this moment we are not looking for new colleagues.

Internships
Please send applications to info@studiokluif.nl

Social
www.twitter.com/studiokluif
www.facebook.com/studiokluif

Privacy policy
Cookie policy