Na het winnen van een gouden pentaward 2020 is Indiebrewery wederom in de prijzen gevallen. Deze keer heeft het Indiebrewery project een Shanghai Marking Award gewonnen. Marking Awards is een initiatief van het FBIF (Food & Beverage Innovation Forum). Marking Awards is een global design contest voor voedsel- en drankverpakkingen. Marking Awards wordt sinds 2016 in Shanghai georganiseerd.

Indiebrewery wint Marking Award

Kijkwijzer door Kluif
Studio Kluif heeft een nieuw concept ontwikkeld voor Kijkwijzer.
Kijkwijzer informeert ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen.
De identiteit van Kijkwijzer is inmiddels al 20 jaar onveranderd in gebruik en daardoor gedateerd. Ondanks dat Kluif deze pitch niet winnend heeft afgesloten zijn wij trots op het resultaat. Wat ons betreft mag het gezien worden! Studio Kluif heeft ervoor gekozen het alombekende ‘character met oog’ nog meer te vereenvoudigen. In de versie van Kluif blijft alleen het oog over. De animatie die in samenwerking met Harold Goldman (Monkeytree) tot stand is gekomen laat zien dat alleen met het grafische oog tal van emoties uitgebeeld kunnen worden.

Kluif wint Bonk!
We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk zijn de Bonken uitgereikt. De Bonk is dé Brabantse designprijs. Studio Kluif heeft een Bonk gewonnen met het communicatieconcept voor bibliotheek en cultuurcentrum Babel. Het Babel concept is in samenwerking met Arthur en Brent tot stand gekomen. De uitreiking vond plaats in het Klasse Theater in Tilburg. De uitreiking was ook te volgen via een livestream.
Verslag van het juryrapport:
‘Deze case sprong er in eerste instantie uit door de prachtige, pakkende vormgeving. Mooi, stijlvol, herkenbaar én passend bij de branche. Ze hebben de kans gegrepen om weg te blijven van het oubollige en tegelijkertijd een nieuw merkverhaal neer te zetten waarbij heel verschillende identiteiten bij elkaar gebracht worden. De doelgroepgerichte aanpak resulteert in pakkende oneliners met effect. Dat is de reden dat de bonk in de categorie Corporate Communicatie gaat naar de inzending Babel, van Studio Kluif en Arthur & Brent voor opdrachtgever Babel.’
Namens de vakjury,
Marieke van Bommel

3x prijs voor Studio Kluif tijdens Pentawards 2020
Studio Kluif behoort dit jaar, met het winnen van 2x goud en brons, tot de top van de Nederlandse prijswinnaars bij de Pentawards 2020. Naast drie awards werd het design voor BrandLoyalty genomineerd voor de People’s Choice Award. De Pentawards is de grootste en meest prestigieuze packaging design award in de wereld. Van de duizenden inzendingen uit 60 landen verspreid over 5 continenten slaagde Studio Kluif erin om door de selectie te komen en deze awards te winnen.

Storytelling by Kluif
Studio Kluif heeft een lezing verzorgt over het onderwerp Storytelling tijdens het House of Leisure Partner event.
Het thema Storytelling is een methode die je op verschillende manieren kunt inzetten. Vooral in de Leisure sector kan Storytelling het verschil maken. Tijdens dit partnerevenement wordt het publiek geïnformeerd en geïnspireerd over hoe je Storytelling binnen je eigen organisatie kunt gebruiken. Andere sprekers tijdens dit event waren o.a. contentexpert Cor Hospes, conceptleider van de Efteling Olaf Vugts en Erwin Verkuijlen van DPG Media. Paul Roeters heeft namens Studio Kluif gesproken over de rol van Storytelling tijdens het Nationaal Evenement Jheronimus Bosch 500.

State of Football
State of Football heeft Studio Kluif geselecteerd om haar nieuwe ideniteit te ontwikkelen. State of Football onderscheidt zich door het ontwerpen en ontwikkelen van complete collecties voor voetbalclubs. De collecties van State of Football bestaan uit kleding, ballen, tassen en voetbalaccessoires. State of Football werkt voor Europese topclubs zoals: Paris Saint-Germain, Real Madrid, Liverpool en Barcelona maar ook voor ‘kleinere’ clubs ontwikkelt State of Football productlijnen.

VOTE FOR KLUIF!
BrandLoyalty-project geselecteerd voor The People’s Choice Award!
Studio Kluif is 3 keer genomineerd voor The Pentawards 2020. Een van onze inzendingen, de BrandLoyalty-case, is genomineerd voor The People’s Choice Award. Bij de People’s Choice Award stemt het publiek op hun favoriete verpakkingsontwerp uit een selectie van 10 inzendingen. De stemming vindt plaats op de Pinterest- en Instagram-accounts van The Pentawards gedurende een week van maandag 14 september tot zondag 20 september middernacht. Het winnende ontwerp dat het meest geliefd is bij het publiek, wordt bekendgemaakt tijdens de online Gala Ceremonie op 24 september en krijgt een Pentawards-trofee.
Ga naar deze Instagram pagina van de Pentawards en geef ons die like!
Trouwens… Kluif ontving nog twee nominaties in de categorie Other Markets en de Beverages categorie. De Pentawards is sinds 2007 uitgegroeid tot de grootste en meest prestigieuze packaging design award ter wereld. Uit de duizenden inzendingen uit 60 landen verspreid over vijf continenten slaagde Studio Kluif erin om door de selectie te komen.

3 Nominaties Pentawards 2020
Studio Kluif is 3 keer genomineerd voor The Pentawards 2020.
Twee nominaties in de Other Markets categorie en één nominatie in de categorie Beverages. De Pentawards is sinds 2007 uitgegroeid tot de grootste en meest prestigieuze packaging design award ter wereld. Uit de duizenden inzendingen die van over de hele wereld werden ingestuurd is Studio Kluif er in geslaagd door de selectie te komen. In juli weten we meer… fingers crossed.

Kosteloos brainstormen met Studio Kluif
Na het vallen van ‘de onzichtbare bom’ daalt het stof langzaam neer. Voor iedereen is er een onzekere periode aangebroken. De impact van deze crisis op ons dagelijks leven én werken is enorm.
Het woord crisis heeft een negatieve lading terwijl de oorsprong, het Griekse werkwoord krinomai zoveel betekent als beslissen; ‘het moment van de waarheid’. Een crisis biedt ook nieuwe kansen. Starten met een ‘wit vel’ en dit opnieuw inkleuren kan een prachtig proces zijn.
Voor welke beslissingen komen we zoal te staan? Hoe kunnen we onze nieuwe collecties onder de aandacht brengen als fysieke beurzen niet meer doorgaan? Hoe ziet het nieuwe winkelen eruit? Hoe hou je contact met je relaties? Wat verandert er door deze crisis voor mensen en welke producten en/of diensten sluiten hier naadloos op aan?
We zullen onszelf op veel vlakken opnieuw moeten uitvinden. Studio Kluif wil hierbij helpen. We bieden de gelegenheid met ons, op afstand, te brainstormen over het nieuwe nu. Laat ons weten waar je tegen aanloopt en welke nieuwe uitdagingen je tegenkomt. Maak gebruik van onze ervaring met een breed scala aan type klanten. Een brainstormsessie die we kosteloos aanbieden omdat meedenken en samenwerken nu eenmaal in ons DNA zit.
Als u een afspraak wil inplannen stuur dan een mail naar info@studiokluif.nl of bel +31(0)73 6230707.

Studio Kluif wint Bommelerwaard pitch
Het zuidwestelijk deel van Rivierenland wordt gevormd door de Bommelerwaard. Deze streek wordt ook wel Riviereiland genoemd. Dat komt doordat dit gebied is omringd door de Waal en de Maas. Het eiland heeft veel bezienswaardigheden waaronder legendarische kastelen en vele kunstgaleries. Studio Kluif heeft unaniem de pitch gewonnen om de communicatie voor dit gebied te ontwikkelen. Een smaakvolle identiteit die aansluit bij het verhaal en de sfeer van deze regio.