After an extensive agency oriëntation Intratuin has chosen Studio Kluif for their new packaging policy and their instore concept designs. Kluif is working on several Intratuin projects. Lot's of work is in progress. Almost everyone knows Intratuin in The Netherlands, 97 percent to be exact. With a market share of 30 percent in garden centers and 9 percent in the whole garden industry, Intratuin can call itself marketleader in The Netherlands. In 58 stores (5 of them in Belgium) approximately 80,000 different items are being sold. A lot of these products belong to Intratuin's Private Label. Originally, this was purely a gardening range of products, but now the Private Label collection expands this range with indoor and outdoor plants, garden furniture, home decorating, animal food and soil products. Besides designing various packaging lines for the private label, Studio Kluif is also responsible for the in-store communication.

Intratuin meets Kluif!

Sprangers Jubileumboek
Sprangers Bouwbedrijf is een middelgrote bouwonderneming, gespecialiseerd in nieuwbouw, verbouw en renovatie, met vestigingen in Breda, Delft en Terneuzen. Sprangers realiseert zowel utilitaire projecten als woningbouwprojecten. Naast reguliere projecten realiseert Sprangers ook innovatieve projecten met een 'state of the art' inbreng op het gebied van bouwkunde en techniek. Studio Kluif is verantwoordelijk voor het grafisch ontwerp van de omvangrijke kroniek van Sprangers Bouwbedrijf: Het Fundament. De geschiedenis van Sprangers wordt op boeiende wijze, in woord en beeld, geïllustreerd en geplaatst in de geschiedenis van Brabant, Nederland en zelfs de wereld. Elk hoofdstuk omvat een tijdsperiode, en wordt ingeleid door een icoon die, naarmate de hoofdstukken vorderen, zich uitbreid met een nieuw bouwwerk, representatief voor die periode.

Kluif in Page Magazine
The Indie Design book Studio Kluif designed in collaboration with Supernova will be featured in Page Magazine Germany. The article will focus on the illustration work Kluif developed for the book.New brands are created every day and everywhere around the globe, but only a few succeed in finding a place in consumers' minds and hearts. These successful brands often have a story to tell; many are authentic and innovative. IKEA, Apple, Google, Innocent, Tiger Beer, Starbucks: all are great brands with great brand stories. But what makes a good independent brand? This book delves into the world of indie brands: brands that are driven by entrepreneurs and creative people who are independent.