Studio Kluif is asked to participate in the upcoming Cap & Design magazine. Cap & Design is the most popular magazine about graphic design in northern Europe. The article Kluif will be joining is about the relationship between humour and graphic design.

Kluif humour in Cap & Design

IXXI Kluif
Wat is ixxi? ixxi is een koppelsysteem van x-jes en i-tjes waarmee je zelf een fotovergroting of fotocollage in elk gewenst formaat kunt maken. ixxi is een inspirerend product voor bedrijfspresentaties, stands, exposities en interieurs. Met kaarten in diverse materialen en formaten kunnen bijzondere wanden worden gemaakt en (tijdelijke) ruimtes worden gecreëerd. Naast een ixxi foto kun je kiezen uit een serie interieurproducten. De specials worden gemaakt van bijzondere materialen zoals vilt, en zijn voorzien van speciale patronen en grafische verbeeldingen. Robot Kids Wallpaper Eerste in de Kids wallpaper serie is Robot, speciaal ontworpen door Studio Kluif. De kaarten zijn dubbelzijdig bedrukt (dus ook geschikt als roomdivider), en kunnen worden gedraaid en geklikt zo vaak je wilt.

Smakelijk!
Het nieuwe campagnebeeld van het Bosch Diner is gereed. De beeldtaal die in 2010 is geïntroduceerd wordt consequent doorgevoerd. Bosch Diner is een culinaire wijkenwedstrijd met als apotheose een groots diner op de Markt. In 2011 worden voor de tweede keer 500 mensen verrast met een maal van streekproducten, bereid door stadgenoten. In de tijd van Jheronimus Bosch boden de leden van de Illustre Lieve Vrouwe Broederschap hun medebroeders een maaltijd aan. Dit gebaar van gastvrijheid en saamhorigheid krijgt opnieuw vorm met Bosch Diner.

Sinterkluif!
Studio Kluif heeft de nieuwe Sinterklaas zoetwaren verpakkingslijn van HEMA ontwikkeld. De uitgebreide lijn die bestaat uit vele verpakkingsvormen heeft een humoristische illustratieve uitstraling gekregen. Laat het heerlijk avondje maar snel komen!

Mother Burger selected!
On March 24, Selectors met in DHUB and Museu Picasso in Barcelona, and they decided the content of Selected B. The Selected annual is presented with an original design and in a special format, smaller than the average yearbook. The book is divided into three different categories (Graphic Design, New Media and Schools) and each project is featured individually in a double page spread. Studio Kluif is pleased to announce you that one of our projects has been selected. The Mother Burger identity. Mother Burger, is a N.Y. based health conscious fast-food restaurant chain. Their mascot is 'Mother' a large biker kind of guy who is committed to serving up wholesome quality food that is of organic origin and without committed or hormones. It is a burger joint with an attitude & a sense of humor. Mother will make sure you get all the 4 food groups: Burger, Hot Dog, Fries and Beer. Pity there aren't more mothers like that, we think. Kluif designed a lot of the in-house graphic material: from menus to place mats and bags, as well as ideas for various communication tools for the brand.

Kluif genomineerd NY Festivals 2011
Met trots kunnen we melden dat het Nedap Jaarverslag over 2009 is genomineerd voor de NY Festivals 2011. De titel van het jaarverslag is 'Be different to make the difference'. Niet een toevallig gekozen thema, maar een gegeven wat tot in de vezels van dit beursgenoteerde bedrijf is doorgevoerd. Het gaat immers niet om het anders zijn als doel op zich maar het anders zijn om uiteindelijk het verschil te maken. Het thema van dit jaarverslag is door de hele productie perfect doorgevoerd. Van de afwijkende boekvorm in de boekenkast tot de slimme typografische vondsten en de simpele maar doeltreffende fotografie. Het resultaat is een bijzonder eenvoudig en verhelderend jaarverslag met een duidelijk verhaal, het verhaal van Nedap.