Pacifist Punks by Studio Kluif Published by Bis
Na de succesvolle Kluif monografie ‘Purists are Boring’ is Kluif's tweede boekwerk ‘Pacifist Punks’ in de betere boekhandel verschenen. Ook dit boek is internationaal uitgebracht door Bis Publishers. Een publicatie vol met vers werk, geproduceerd tussen 2006-2008, waarin de ontwikkeling die Kluif doormaakt sterk naar voren komt. Dit boek toont zeer divers werk voor klanten als HEMA, SiSi, Halfords, OHRA, Oilily, Nedap, Amnesty International en De Parade. Deze tweede Kluif monografie bevat een breed scala aan producties zoals magazines, verpakkingen, fietsen, affiches, jaarverslagen, dessins, kledingprints, giveaways etc. Koopdrang? Verkrijgbaar bij o.a. Nijhof & Lee Amsterdam, Robert Premsela Amsterdam, boekhandel Broese Utrecht, boekhandel Venstra Amstelveen, boekhandel Waanders Zwolle, Donner Boeken Rotterdam, Selexyz Scholtens Groningen, Selexyz Adr. Heinen 's-Hertogenbosch, Van Stockum Den Haag en via bol.com!

New work, new book!

Eat Love
By Marije Vogelzang
Designed by Kluif!
Studio Kluif had de eer de eerste publicatie van Marije Vogelzang te ontwerpen! Na haar afstuderen aan de Design Academy te Eindhoven is Vogelzang bezig met het ontwerpen van eetconcepten. Daarbij gaat zij uit van het werkwoord ‘eten’. Ze denkt dus niet alleen na over voedsel dat op het bord ligt (is er eigenlijk wel een bord?), maar ook over alles daaromheen. De sfeer, het geluid, het gezelschap, het verhaal achter de ingrediënten, de bereidingswijze, de eter, de bediening, de smaak en textuur, maar ook de klank en geuren van eten. Vogelzang kijkt naar de uitwerking van voedsel op het lichaam en de weg die het aflegt van zaadje tot drol. Door met deze uitgangspunten te werken en te experimenteren en de creatie van eetbelevingen voor haar klanten heeft zij haar eigen unieke stijl ontwikkeld. Dit boek maakt haar visie en spectaculaire eetconcepten voor het eerst toonbaar voor een groot publiek dat is geïnteresseerd in eten en de cultuur en de beleving van eten. Het voorwoord van ‘Eat Love’ is geschreven door design critica Louise Schouwenberg en plaatst Vogelzangs werk in de context van Dutch Design, internationaal design en trends in food, eetcultuur en de maatschappij.
Ontwerp: Studio Kluif
160 pagina's hardcover, 24 x 18 cm
€39,-
ISBN 978-90-6369-200-1
Publicatiedatum: december 2008