Nedap jaarverslag, 2011
Nomination New York Festivals 2013

Nedap is een beurs genoteerd bedrijf dat zich toelegt op het ontwikkelen en leveren van innovatieve en duurzame oplossingen voor security, elektronische controles, automatisering, beheer en informatie. In 2012 ontwierp Kluif de nieuwe huisstijl voor Nedap. De fundamentele pictogram voor het nieuwe Nedap logo is een asterisk. Dit typografische symbool wordt het vaak gebruikt als een oproep voor een verdere uitleg over een bepaald onderwerp. De technologie die Nedap maakt is technologie dat er toe doet; voldoende voedsel voor een groeiende bevolking, schoon drinkwater in heel de wereld en slimme netwerken voor duurzame energie zijn slechts een paar voorbeelden van thema's waar Nedap aan werkt. Door het gebruik van een asterisk vertelt Nedap het verhaal achter deze thema's en de oplossingen waar zij mee komen.
In dit jaarverslag hebben alle Nedap divisies hun eigen plaats op de muren van een virtuele tentoonstelling. Deze keer was de asterisk niet alleen het symbool van de diepte, maar ook als de vonk van inspiratie en verbeelding. De kunstwerken hebben altijd een detail van het sterretje in hen en symboliseren het veld waarin elke divisie opereert. Met het gebruik van QR codes kon de lezer het uitgebreide verhaal krijgen.