unieke 3d give away verpakking

Selected Pentawards 2022

Het bouwen van een jacht op het topsegment niveau is een langdurig proces. Degene die een Bekkers Yachts bestelt ontvangt een prachtig 3D geprint miniatuur model van de bestelde boot. Op de verpakking worden enkele unique buying reasons op een krachtige manier gevisualiseerd. Door je mobiele telefoon bij het miniatuur te houden zie je de status van het bouwproces. Een unieke give-away die de pijn van het wachten enigszins verzacht!

24-delig bestek sets verpakkingslijn

Selected Pentawards 2022

Studio Kluif heeft voor Amefa de verpakkingen ontwikkeld van de 24-delige bestek sets. Amefa ontwikkelt bestek in vele verschillende stijlen. Modern, klassiek, trendy, etc. Om voor rust en consistentie te zorgen heeft Studio Kluif gekozen voor één vaste doosvorm. Iedere doos krijgt echter een unieke bedrukking, een gedekte tafel passend bij het design van het betreffende bestek. Leuk detail is de stansvorm van het bord, hierdoor lijkt het of de vork netjes onder het bord ligt. De overige delen van de set zijn opgeborgen onder de dubbele bodem van de verpakking. Smakelijk eten!

Black Crack cadeauverpakking

Selected Pentawards 2022

Naast de verkoop van vinyl verkoopt Black Crack shirts, hoodies en sweaters. Deze worden gepresenteerd in een prachtige cadeau verpakking. De verpakking heeft een iconische retro koffer platenspeler print. Een bekend item voor vinyl junkies. Je sweater, hoodie of shirt kun je vinden onder de platenspeler topkaart. At Studio Kluif we play at maximum volume!

Florus draagtas

Bronze Pentawards 2022

Voor de nieuwste pottencollectie van Florus heeft Studio Kluif een iconische opvallende draagtas ontworpen. De tas laat het product op een unieke manier zien. Zo verandert een simpele draagtas in een opvallende display van het merk Florus.

Beet! Vishandel

Nomination Communicatieprijs Brabant 2022
Selected Pentawards 2022

Beet Vishandel is een nieuw initiatief van Studio Kluif en de Utrechtse woonwinkel Oudegracht 314. ‘Beet’ biedt prachtige keramische zeevissen aan die gebruikt kunnen worden als wanddecoratie.

De vissen worden met de hand gemaakt in Italië. Met de viscollectie van ‘Beet’ kun je je eigen unieke wanddecoratie samenstellen. Prachtig voor in de woonkamer, keuken, restaurant of badkamer. De vissen zijn ook geschikt voor gebruik buiten, rondom het zwembad of in de veranda.

Alzheimer Nederland Kerstcampagne

Communicatieprijs Brabant 2022
Superbonk Communicatieprijs Brabant 2022

Voor de kerstviering van 2021 introduceerde Alzheimer Nederland de Herinneringen Kerstbal. Een product met betekenis om met elkaar de dierbaarste herinneringen van het afgelopen jaar te delen én deze te vereeuwigen. Een persoonlijk en waardevol kerstcadeau om te geven of om zelf een nieuwe kersttraditie te starten. Hiermee steunde je ook nog eens het goede doel, want van iedere kerstbal ging 3,50 naar Alzheimer Nederland.

Herinneringen zijn misschien wel je kostbaarste bezit. Iets dat voor veel mensen zo vanzelfsprekend is, maar helaas weten ze bij Alzheimer Nederland als geen ander dat dat niet het geval is. Eén van de schrijnende ziekteverschijnselen van dementie is het verliezen van je herinneringen en daarmee jezelf en elkaar. Alzheimer Nederland wilde iets creëren waarmee ze mensen echt even stil konden laten staan bij de waarde van herinneringen. Het maken van herinneringen en ze delen met elkaar. 

Door dit te koppelen aan de kerstmaand waarin we met elkaar extra stilstaan en familie en dierbaren elkaar wat meer opzoeken, kwamen we uit op de Herinneringen Kerstbal. Hiermee kan een nieuwe kersttraditie gestart worden door een moment te creëren waarop je even stilstaat met elkaar bij de herinneringen van het afgelopen jaar.

Studio Kluif heeft in nauwe samenwerking met Alzheimer Nederland deze glazen Herinneringen Kerstbal ontworpen. Daarnaast was Kluif verantwoordelijk voor de vormgeving van de verpakking en werd een complete marketingcampagne opgezet met o.a. advertenties, social media en een televisiecommercial. De productie van de commercial was in handen van ICP (I Care Producties).

Pols Potten glazen verpakking

Silver Pentaward 2021

Studio Kluif heeft een serie glazen met een twist ontworpen, passend bij de Pols Potten mentaliteit. De afbeeldingen op de glazen gaan een verrassend samenspel aan met de vloeistof in het glas. Studio Kluif heeft hetzelfde idee doorgevoerd op het verpakkingsontwerp van de glazen. De illustraties op de glazen lopen op een verrassende manier door op de verpakking.

Vaantje sweater verpakking

Silver Pentaward 2021

De nieuwe collectie van FC Kluif is geïnspireerd op voetbal-vaantjes. Er zijn vaantjes shirts, sweaters, hoodies, buttons en caps in de collectie. Daarom heeft Studio Kluif een perfect passende eye-catching geschenkdoos in de herkenbare driehoekige vorm van een vaantje ontworpen. In dit geval dient het vaantje-koord als handvat. Een iconische verpakking voor een iconisch merk.

Lijkzak bewustwording verpakkingsconcept

Nomination Pentaward 2021

Kan verpakkingsontwerp bijdragen tot discussie?
Kan verpakkingsontwerp mensen aanzetten tot denken?
Kan verpakkingsontwerp bijdragen aan de bewustwording van mensen?
Kan het ontwerp van een verpakking verandering teweegbrengen?

Dit verpakkingsontwerp veroordeelt niet.
Het toont gewoon de gruwelijke feiten.
In de hoop dat de mensheid zijn ogen niet sluit...

Pet Salon diy schoonheidspakket voor katten en honden

Nomination Communicatieprijs Brabant 2021
Nomination Pentaward 2021

Speciaal voor Pet Salon heeft Studio Kluif een DIY spa pakket ontwikkeld met tips en trucs én de juiste tools om je favoriete huisdier in de watten te leggen. Na de Pet Salon-behandeling zal je huisdier purrfect zijn!