Southbank Watson Outfitter, Button-Eye shirt

Gold Pentaward 2019
Nomination People’s Choice Award 2019

Studio Kluif ontwierp een collectie overhemden voor het underground label Southbank Watson Outfitter UK. De limited edition shirts zijn handgemaakt. Wat de shirts uniek maakt, is het gebruik van het iconische knoopoog-idee in combinatie met de illustratie.
We hebben dit idee tevens gebruikt voor de geschenkdozen, wat resulteert in een 'eye-conisch' ontwerp!

Studio Kluif Pain Killer

Nomination Pentawards 2019

Heb je genoeg van bestuursvergaderingen over strategieën en missie en visie? Bij Studio Kluif verwelkomen wij je met een verfrissende remedie. Na het nemen van een van deze pijnstillers om je knallende hoofdpijn te bezweren, willen we u graag uitnodigen voor een creatieve reis waarbij u alle dingen vergeet die u al weet. Dus bestrijd de pijn en laat ons je ideeën tot leven brengen.

Fatboy Plat-o tafelcollectie verpakkingslijn

Bronze Pentaward 2019

Studio Kluif en het Nederlandse designmerk Fatboy delen een lange geschiedenis. In dit geval ontwierp Studio Kluif het verpakkingsassortiment voor de nieuwe Fatboy bijzettafelset, de Plat-o. De tafels worden in verschillende kleuren geproduceerd. Voor elke gekleurde tafel bedacht Kluif een sterk beeld. De tafels zijn gefotografeerd in verschillende interieurs waarbij achtergrond en voorgrond verrassend samenwerken!

Blokker Go Out! speelgoed verpakkingslijn

Silver Pentaward 2019

Studio Kluif ontwierp het verpakkingsassortiment voor de ‘Go Out!’ speelgoedcollectie voor Blokker. Het totale Go Out! assortiment bestaat uit 85 verschillende verpakkingen. 'Go Out! De beste dagen eindigen in vuile kleren', is een eenvoudige en duidelijke boodschap. Het ontwerp voor dit assortiment is ook eenvoudig en duidelijk. In deze verpakkingsrange is het product de held. We hebben alleen een sterke achtergrondkleur en een cartoonachtige illustratie toegevoegd die de verpakking levendig en dynamisch maakt. Sterk, eenvoudig, direct, kleurrijk, iconisch en speels... Let's Go Out!

themaboxen loyaliteitsprogramma’s

Nomination Communicatieprijs Brabant 2019

Elk jaar organiseert Brand Loyalty een tweedaags congres waar de belangrijkste personen van de grootste fast moving consumer goods bedrijven op de hoogte worden gehouden van de laatste trends op het gebied van loyaliteitsprogramma’s.

De grootsheid van het congres werd heel persoonlijk gemaakt door de bezoekers op hun hotelkamer te verrassen met een op maat gemaakt voorstel voor een loyalitetsprogramma. Met een steeds wisselende aanbieding van drie verschillende boxen, waarin stap voor stap een loyaliteitsconcept wordt onthuld, wordt de ontvanger gechallenged en verleid. Hierdoor kwam Brand Loyalty met een op maat gesneden en efficiënte manier in contact met hun klanten.

De loyaliteitsprogramma’s bevatten, naast het hoofddoel klantenbinding, stuk voor stuk een sociaal en/of maatschappelijk thema in zich. Thema’s als gezonde en eerlijke voeding, meer bewegen en sociale omgang met elkaar. De sleeve om de themabox stelt een prikkelende vraag. De box zelf geeft stap voor stap antwoord. Denk hierbij aan consumer-insights en advisering in category-focus. Door de box te openen ga je steeds dieper de materie in, eindigend bij het product. Het product gaat een verrassende combinatie aan met sfeer-fotografie.

Lamzac campagne

Crossborder Award 2018

De Lamzac campagne ‘the world’s laziest job’ van Fatboy heeft de prestigieuze CrossBorder Award gewonnen. De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met het Fatboy marketing team en de Fatboy design afdeling. De jury koos deze internationale marketingcampagne uit vanwege de creativiteit en het behaalde resultaat met een beperkt budget.

Bloomdale Eyewear verpakkingslijn

Platinum Pentaward 2018

Bloomdale is een brillenmerk dat niet de typische merkcodes volgt. In plaats van fotografie te gebruiken, zoals de meeste merken doen om hun nieuwe modellen te promoten, hebben we geadviseerd om op een andere manier te communiceren. Een reeks iconische portretten werd ontwikkeld om de slogan 'A Bloomdale for every face' te onderstrepen. Deze portretten spelen een belangrijke rol in alle communicatie. Om een meer uitgebreide merkbeleving te creëren, hebben we een verpakkingsassortiment ontwikkeld waarmee de opticien een persoonlijker statement naar de klant brengt. Elke doos kan worden uitgerust met een ander portret, afhankelijk van de klant, mannelijk, vrouwelijk of zelfs een kind.

Luypaers Exclusive Fireworks

Silver Pentaward 2018
Nomination Communicatieprijs Brabant 2019

Luypaers Exclusive Fireworks is de nieuwste lijn in de Zena vuurwerk-reeks. Het doel was om een premium assortiment te maken, het beste van het beste vuurwerk. Vernoemd naar de achternaam van de vrouw van de eigenaar "Luypaers” wat een afgeleidde van luipaard is, kwamen we met het idee van afbeeldingen van katachtige ogen die lijken te zijn ingesloten. Ze wachten om te worden ontploft in een felle explosie van kracht en schoonheid.

FC Kluif

Nomination Communicatieprijs Brabant 2018
Silver Pentaward 2018

FC Kluif, het nieuwe design cultmerk met voetbal als thema, is genomineerd voor een Bonk. FC Kluif onderscheidt zich door modern design met een knipoog naar voetbalhistorie. Het nieuwe merk is in eigen huis gecreëerd en in nauwe samenwerking met Voetbal International tot stand gekomen.

Uncle Orange

Winner Communicatieprijs Brabant 2018

Uncle Orange brengt In samenwerking met Pols Potten een serie eigentijdse mokken met ieder een uniek verhaal. Elke mok vertelt het verhaal over zijn of haar eigenaar. Een eigenaar die op leeftijd is. In de strijd tegen de vereenzaming van ouderen nam Uncle Orange het initiatief om deze productlijn te realiseren. In samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds is een sociaal component gecreëerd waarbij bij online aanschaf van een product de mogelijkheid wordt geboden gekoppeld te worden aan een koffiemaatje.