Pols Potten glazen verpakking

Silver Pentaward 2021

Studio Kluif heeft een serie glazen met een twist ontworpen, passend bij de Pols Potten mentaliteit. De afbeeldingen op de glazen gaan een verrassend samenspel aan met de vloeistof in het glas. Studio Kluif heeft hetzelfde idee doorgevoerd op het verpakkingsontwerp van de glazen. De illustraties op de glazen lopen op een verrassende manier door op de verpakking.

Vaantje sweater verpakking

Silver Pentaward 2021

De nieuwe collectie van FC Kluif is geïnspireerd op voetbal-vaantjes. Er zijn vaantjes shirts, sweaters, hoodies, buttons en caps in de collectie. Daarom heeft Studio Kluif een perfect passende eye-catching geschenkdoos in de herkenbare driehoekige vorm van een vaantje ontworpen. In dit geval dient het vaantje-koord als handvat. Een iconische verpakking voor een iconisch merk.

Lijkzak bewustwording verpakkingsconcept

Nomination Pentaward 2021

Kan verpakkingsontwerp bijdragen tot discussie?
Kan verpakkingsontwerp mensen aanzetten tot denken?
Kan verpakkingsontwerp bijdragen aan de bewustwording van mensen?
Kan het ontwerp van een verpakking verandering teweegbrengen?

Dit verpakkingsontwerp veroordeelt niet.
Het toont gewoon de gruwelijke feiten.
In de hoop dat de mensheid zijn ogen niet sluit...

Pet Salon diy schoonheidspakket voor katten en honden

Nomination Communicatieprijs Brabant 2021
Nomination Pentaward 2021

Speciaal voor Pet Salon heeft Studio Kluif een DIY spa pakket ontwikkeld met tips en trucs én de juiste tools om je favoriete huisdier in de watten te leggen. Na de Pet Salon-behandeling zal je huisdier purrfect zijn!

Hondenkoekjes verpakkingslijn

Bronze Pentaward 2020

Voor het assortiment hondensnoepverpakkingen van Intratuin moest een slimme oplossing bedacht worden. Het assortiment hondensnoepjes van Intratuin verandert met regelmaat. Het maken en produceren van een specifieke verpakking voor elk nieuw product is erg kostbaar. Daarom is er gekozen voor een verpakking met een venster. Hierdoor blijf je flexibel. Op de achterzijde van de verpakking maken we gebruik van een sticker met de juiste ingrediënten-informatie. Probleem opgelost!

Indiebrewery bier verpakkingslijn

Gold Pentaward 2020
Marking Award 2020

Kluif ontwierp een iconische bierverpakkingslijn voor Indiebrewery. De racewereld staat centraal in deze krachtige grafische ontwerpen. Pitstop tijd...

Mascotte ballen en verpakkingen

Nomination Peoples Choice Award 2020
Gold Pentaward 2020

Het EK voetbal 2020 zou in de zomer van 2020 in twaalf verschillende landen moeten plaatsvinden. Vanwege Covid-19 is dit evenement uitgesteld.
Voor elk land ontwierpen we een mascotte voetbal met bijbehorende verpakking.
Elk land heeft een dier als mascotte. De Nederlanders een leeuw, de Fransen een haan, de Polen een adelaar, etc. De doelgroep van dit loyaliteitsprogramma is de ongeveer 6-jarige voetbalfan.
De verpakking die Studio Kluif heeft ontwikkeld heeft zowel aan de voor- als achterkant een ronde stansvorm. Hierdoor wordt de echte voetbal zichtbaar. De verpakking heeft een handvat en draagt als een tas. Het bijzondere aan deze verpakking is de manier waarop de mascotte voetbal-illustratie doorloopt op de verpakking. Een een-tweetje tussen product en verpakking!

Identiteit Babel Den Bosch

Communicatieprijs Brabant 2020

Voor het nieuwe kunst- en educatieplatform in ’s-Hertogenbosch ontwikkelde Studio Kluif de nieuwe identiteit. Naast een logo met een institutionele maar toch open uitstraling is er een eigen iconische vormentaal gecreërd waarmee eindeloos gevarieerd kan worden. Zo ontstaat er een huisstijl die binnen vooraf vastgelegde kaders veel ruimte en vrijheid biedt en op een eenduidige manier de drie fusiepartners samenbrengt. Strategy: Arthur en Brent.

Southbank Watson Outfitter, Button-Eye shirt

Gold Pentaward 2019
Nomination People’s Choice Award 2019

Studio Kluif ontwierp een collectie overhemden voor het underground label Southbank Watson Outfitter UK. De limited edition shirts zijn handgemaakt. Wat de shirts uniek maakt, is het gebruik van het iconische knoopoog-idee in combinatie met de illustratie.
We hebben dit idee tevens gebruikt voor de geschenkdozen, wat resulteert in een 'eye-conisch' ontwerp!

Studio Kluif Pain Killer

Nomination Pentawards 2019

Heb je genoeg van bestuursvergaderingen over strategieën en missie en visie? Bij Studio Kluif verwelkomen wij je met een verfrissende remedie. Na het nemen van een van deze pijnstillers om je knallende hoofdpijn te bezweren, willen we u graag uitnodigen voor een creatieve reis waarbij u alle dingen vergeet die u al weet. Dus bestrijd de pijn en laat ons je ideeën tot leven brengen.