Hondenkoekjes verpakkingslijn

Bronze Pentaward 2020

Voor het assortiment hondensnoepverpakkingen van Intratuin moest een slimme oplossing bedacht worden. Het assortiment hondensnoepjes van Intratuin verandert met regelmaat. Het maken en produceren van een specifieke verpakking voor elk nieuw product is erg kostbaar. Daarom is er gekozen voor een verpakking met een venster. Hierdoor blijf je flexibel. Op de achterzijde van de verpakking maken we gebruik van een sticker met de juiste ingrediënten-informatie. Probleem opgelost!

Indiebrewery bier verpakkingslijn

Gold Pentaward 2020

Kluif ontwierp een iconische bierverpakkingslijn voor Indiebrewery. De racewereld staat centraal in deze krachtige grafische ontwerpen. Pitstop tijd...

Mascotte ballen en verpakkingen

Nomination Peoples Choice Award 2020
Gold Pentaward 2020

Het EK voetbal 2020 zou in de zomer van 2020 in twaalf verschillende landen moeten plaatsvinden. Vanwege Covid-19 is dit evenement uitgesteld.
Voor elk land ontwierpen we een mascotte voetbal met bijbehorende verpakking.
Elk land heeft een dier als mascotte. De Nederlanders een leeuw, de Fransen een haan, de Polen een adelaar, etc. De doelgroep van dit loyaliteitsprogramma is de ongeveer 6-jarige voetbalfan.
De verpakking die Studio Kluif heeft ontwikkeld heeft zowel aan de voor- als achterkant een ronde stansvorm. Hierdoor wordt de echte voetbal zichtbaar. De verpakking heeft een handvat en draagt als een tas. Het bijzondere aan deze verpakking is de manier waarop de mascotte voetbal-illustratie doorloopt op de verpakking. Een een-tweetje tussen product en verpakking!

Identiteit Babel Den Bosch

Communicatieprijs Brabant 2020

Voor het nieuwe kunst- en educatieplatform in ’s-Hertogenbosch ontwikkelde Studio Kluif de nieuwe identiteit. Naast een logo met een institutionele maar toch open uitstraling is er een eigen iconische vormentaal gecreërd waarmee eindeloos gevarieerd kan worden. Zo ontstaat er een huisstijl die binnen vooraf vastgelegde kaders veel ruimte en vrijheid biedt en op een eenduidige manier de drie fusiepartners samenbrengt. Strategy: Arthur en Brent.

Southbank Watson Outfitter, Button-Eye shirt

Gold Pentaward 2019
Nomination People’s Choice Award 2019

Studio Kluif ontwierp een collectie overhemden voor het underground label Southbank Watson Outfitter UK. De limited edition shirts zijn handgemaakt. Wat de shirts uniek maakt, is het gebruik van het iconische knoopoog-idee in combinatie met de illustratie.
We hebben dit idee tevens gebruikt voor de geschenkdozen, wat resulteert in een 'eye-conisch' ontwerp!

Studio Kluif Pain Killer

Nomination Pentawards 2019

Heb je genoeg van bestuursvergaderingen over strategieën en missie en visie? Bij Studio Kluif verwelkomen wij je met een verfrissende remedie. Na het nemen van een van deze pijnstillers om je knallende hoofdpijn te bezweren, willen we u graag uitnodigen voor een creatieve reis waarbij u alle dingen vergeet die u al weet. Dus bestrijd de pijn en laat ons je ideeën tot leven brengen.

Fatboy Plat-o tafelcollectie verpakkingslijn

Bronze Pentaward 2019

Studio Kluif en het Nederlandse designmerk Fatboy delen een lange geschiedenis. In dit geval ontwierp Studio Kluif het verpakkingsassortiment voor de nieuwe Fatboy bijzettafelset, de Plat-o. De tafels worden in verschillende kleuren geproduceerd. Voor elke gekleurde tafel bedacht Kluif een sterk beeld. De tafels zijn gefotografeerd in verschillende interieurs waarbij achtergrond en voorgrond verrassend samenwerken!

Blokker Go Out! speelgoed verpakkingslijn

Silver Pentaward 2019

Studio Kluif ontwierp het verpakkingsassortiment voor de ‘Go Out!’ speelgoedcollectie voor Blokker. Het totale Go Out! assortiment bestaat uit 85 verschillende verpakkingen. 'Go Out! De beste dagen eindigen in vuile kleren', is een eenvoudige en duidelijke boodschap. Het ontwerp voor dit assortiment is ook eenvoudig en duidelijk. In deze verpakkingsrange is het product de held. We hebben alleen een sterke achtergrondkleur en een cartoonachtige illustratie toegevoegd die de verpakking levendig en dynamisch maakt. Sterk, eenvoudig, direct, kleurrijk, iconisch en speels... Let's Go Out!

themaboxen loyaliteitsprogramma’s

Nomination Communicatieprijs Brabant 2019

Elk jaar organiseert Brand Loyalty een tweedaags congres waar de belangrijkste personen van de grootste fast moving consumer goods bedrijven op de hoogte worden gehouden van de laatste trends op het gebied van loyaliteitsprogramma’s.

De grootsheid van het congres werd heel persoonlijk gemaakt door de bezoekers op hun hotelkamer te verrassen met een op maat gemaakt voorstel voor een loyalitetsprogramma. Met een steeds wisselende aanbieding van drie verschillende boxen, waarin stap voor stap een loyaliteitsconcept wordt onthuld, wordt de ontvanger gechallenged en verleid. Hierdoor kwam Brand Loyalty met een op maat gesneden en efficiënte manier in contact met hun klanten.

De loyaliteitsprogramma’s bevatten, naast het hoofddoel klantenbinding, stuk voor stuk een sociaal en/of maatschappelijk thema in zich. Thema’s als gezonde en eerlijke voeding, meer bewegen en sociale omgang met elkaar. De sleeve om de themabox stelt een prikkelende vraag. De box zelf geeft stap voor stap antwoord. Denk hierbij aan consumer-insights en advisering in category-focus. Door de box te openen ga je steeds dieper de materie in, eindigend bij het product. Het product gaat een verrassende combinatie aan met sfeer-fotografie.

Lamzac campagne

Crossborder Award 2018

De Lamzac campagne ‘the world’s laziest job’ van Fatboy heeft de prestigieuze CrossBorder Award gewonnen. De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met het Fatboy marketing team en de Fatboy design afdeling. De jury koos deze internationale marketingcampagne uit vanwege de creativiteit en het behaalde resultaat met een beperkt budget.