Jheronimus Bosch 500

In 2016, herdenkt 's-Hertogenbosch dat Jheronimus Bosch, de beroemdste zoon van de stad, 500 jaar geleden stierf. Die herdenking zal Bosschenaren, maar ook kunstliefhebbers in heel Europa, onmogelijk kunnen ontgaan. De stad maakt er een tien jaar durend feest van, tussen 2010 en 2020. Hoogtepunt is de grote overzichtstentoonstelling van Bosch' werk in het Noordbrabants museum in 2016, waarvoor veel schilderijen zullen overkomen uit musea in diverse internationale steden. Maar al komend jaar beginnen de eerste festiviteiten. 's-Hertogenbosch zal zichzelf voor eens en voor altijd op de kaart zetten als de stad van Jheronimus, Nederlands' belangrijkste schilder uit de middeleeuwen. Een stichting onder leiding van Ad 's-Gravesande, voormalig artistiek leider van het Holland Festival en Lian Duif, coördineert de activiteiten. De stad zelf investeert miljoenen in de herdenkingsjaren. Vele eigentijdse culturele projecten zullen in de geest van Bosch gemaakt en getoond gaan worden. Studio Kluif was, samen met twee andere Nederlandse topbureaus, uitgenodigd om een visie voor dit internationale A-merk te ontwikkelen. Kluif heeft de JB500 manifestatie met een 360 graden mentaliteit benaderd en een totaal communicatieplan opgezet. Een perfecte samenkomst van conceptueel denken en eigentijdse vormgeving. Kluif is unaniem gekozen als winnaar uit deze pitch en werkt momenteel aan de eerste producties voor de manifestatie.

Jheronimus Bosch 500

requiem boek ’13, 2013

Jheronimus Bosch 500

highlights bosch visions experience, 2013

Jheronimus Bosch 500

Bosch was hier boek, 2013

Jheronimus Bosch 500

teaser bosch visions experience, 2013

Jheronimus Bosch 500

jaarverslag ’12, 2013

Jheronimus Bosch 500

album cover en postercampagne ‘jhero’, 2013

Jheronimus Bosch 500

bosch parade magazine, 2012

Jheronimus Bosch 500

bosch art film programmaboek, 2012

Pagina's