HEMA

HEMA is een zeer succesvolle internationale retailer met meer dan 400 winkels in Nederland, België, Duitsland en Luxemburg. Zij dankt haar populariteit mede aan de sterke aandacht voor design. Sinds 2002 werkt Studio Kluif aan tientallen productlijnen en honderden verpakkingen voor o.a. food, persoonlijke hygiëne en kids toys.

HEMA

energy drink verpakking, 2011

HEMA

energy drink voorstellen, 2011

HEMA

sinterklaas zoetwaren, 2011

Studio Kluif heeft de nieuwe Sinterklaas zoetwaren verpakkingslijn van HEMA ontwikkeld. De uitgebreide lijn die bestaat uit vele verpakkingsvormen heeft een humoristische illustratieve uitstraling gekregen. Laat het heerlijk avondje maar snel komen!

HEMA

grow it your own, 2011

Grow it your own! Je kruiden in de supermarkt kopen, gevriesdroogd of een kant-en-klaarplantje? Dat is toch niet meer van nu! Een beetje bewuste burger kweekt zijn eigen kruiden op het aanrechtblad. Je koopt een zakje met daarin een mix van aarde en zaden, knipt de bovenkant ervan af en groeien maar! De verpakking moet dan natuurlijk wel leuk genoeg zijn om een tijdlang tegenaan te kijken. Geen probleem voor Kluif. De rijk geïllustreerde verpakking benadrukt het persoonlijke en de lol van het zelf doen. De materiaalkeuze geeft de verpakkingen een natuurlijke en duurzame uitstraling. Onmisbaar voor de bewuste burger!

Nomination ADCN prize ADCN member jury 2011
Nomination ADCN prize ADCN professionals jury 2011

HEMA

viltstiften en kleurpotloden, 2010

Voor deze HEMA Art & Fun verpakkingslijn was het niet toegestaan de bestaande stansvorm aan te passen. In plaats van om de stansvormen heen te ontwerpen, maakte Kluif juist gebruik van hun mogelijkheden. Studio Kluif maakte een serie illustraties: monsters, robots, fantasie-dieren, enz. De producten zelf spelen een belangrijke rol binnen de illustraties. De unieke combinatie van Illustratie en product prikkelt de fantasie.

HEMA

schetsboek en kliederschort, 2010

HEMA

verpakkingslijn huidverzorging, 2010

What you read is what you get. Een verzorgingslijn voor tieners met een moeilijke huid. Maar hoe spreek je tieners aan? Inspelen op de onzekerheid? Slecht idee. Wannabe hip op een tube? Nee, tieners willen serieus genomen worden en als gelijke behandeld worden. Vandaar dat de anti-acne-lijn van HEMA zonder omweg vertelt wat het product voor je doet. Eerlijk, direct en verrassend. Dat spreekt aan, letterlijk en figuurlijk.

HEMA

schoonmaakmiddelen, 2010

Bijzondere eenvoud. Het merk HEMA in twee woorden samengevat. Krachtig, simpel en onderscheidend. Hetzelfde kan gezegd worden van de verpakkingen die Kluif ontwierp voor de wasmiddelen en poeders. Ze stralen in alles HEMA uit maar ook helderheid, schoonheid en duidelijkheid in vorm en communicatie. Bijzondere eenvoud in zijn puurste vorm.

Pagina's

2010
Nomination ADCN prize ADCN member jury 2011, Nomination ADCN prize ADCN professionals jury 2011

Pagina's