BIS Publishers

BIS is een toonaangevende uitgeverij gevestigd in Amsterdam. BIS publiceerde al vele nationale en internationale prijswinnende boeken voor creatieve professionals en hun klanten. Zeer bekend zijn de prestigieuze Dutch Design Books, die BIS om de twee jaar publiceert sinds 1990, in samenwerking met de BNO.

Finalist European Design Awards 2012

BIS Publishers

indie brands boek, 2011

Indie Brands: 30 independent brands that inspire and tell a story Indie Brands duikt in de wereld van de onafhankelijke merken. Het boek toont de creatieve mensen achter het merk, de visuele eye candy die zij maken, de ruimte waarin ze werken en de inspirerende items waarmee ze zichzelf omringen. De merken komen uit de hele wereld en variëren in grootte – van eenmanszaakjes tot middelgrote ondernemingen. Maar als echte indie brands delen ze drie belangrijke kenmerken: ze zijn zelfstandig, hebben een boeiend verhaal dat het delen waard is, en ze maken slim gebruik van marketing. Het boek bevat interviews met enkele van ’s werelds meest creatieve ondernemers. Mensen als Erik Kessels (DO), Jake Nichols (Threadless), Maurice Dekkers (Tony’s Chocolonely) en Nalden (WeTransfer) geven een kijkje in de keuken en delen hun ervaringen ter lering en vermaak.

BIS Publishers

memory ‘eat love’ , 2012

BIS Publishers

artfan, 2011

Winner Bronze European Design Awards 2009
Winner Silver Gourmand Award 2010

BIS Publishers

boek ‘eat love', 2008

Studio Kluif had de eer de eerste publicatie van Marije Vogelzang te ontwerpen! Na haar afstuderen aan de Design Academy te Eindhoven is Vogelzang bezig met het ontwerpen van eetconcepten. Daarbij gaat zij uit van het werkwoord ‘eten’. Ze denkt dus niet alleen na over voedsel dat op het bord ligt (is er eigenlijk wel een bord?), maar ook over alles daaromheen. De sfeer, het geluid, het gezelschap, het verhaal achter de ingrediënten, de bereidingswijze, de eter, de bediening, de smaak en textuur, maar ook de klank en geuren van eten. Vogelzang kijkt naar de uitwerking van voedsel op het lichaam en de weg die het aflegt van zaadje tot drol. Door met deze uitgangspunten te werken en te experimenteren en de creatie van eetbelevingen voor haar klanten heeft zij haar eigen unieke stijl ontwikkeld. Dit boek maakt haar visie en spectaculaire eetconcepten voor het eerst toonbaar voor een groot publiek dat is geïnteresseerd in eten en de cultuur en de beleving van eten. Het voorwoord van ‘Eat Love’ is geschreven door design critica Louise Schouwenberg en plaatst Vogelzangs werk in de context van Dutch Design, internationaal design en trends in food, eetcultuur en de maatschappij.